Tworzenie grafik z pomocą AI – 1 moduł pilotażowego projektu „TechCraft: odkrywaj, twórz, innowuj”. Są to warsztaty w formule stacjonarnej, skierowane do młodzieży w wieku 13-17 lat, która interesuje się grafiką komputerową i chciałaby poznać, jak nowoczesne technologie, w tym sztuczna inteligencja, mogą wspierać proces twórczy.
Co zyskają uczestnicy?
- Poznają podstawy projektowania graficznego.
- Nauczą się, jak korzystać z narzędzi takich jak Canva z modułem AI przy tworzeniu projektów graficznych.
- Zdobędą nowoczesne umiejętności technologiczne, ale także zwiększą swoje szanse na rynku pracy w przyszłości.
- Nawiążą kontakty z rówieśnikami o podobnych zainteresowaniach oraz z profesjonalistami z branży, co może stać się inspiracją do dalszego rozwoju i pogłębiania wiedzy.
- Zajęcia odbywają się w 15-osobowej grupie, co umożliwia indywidualne podejście, większe zaangażowanie, skuteczniejsze nauczanie oraz lepszą interakcję i integrację między uczestnikami.
Uwaga! Jeden uczestnik może zapisać się tylko na jeden wybrany moduł.
Projekt TechCraft skierowany jest do uczniów urodzonych w latach 2007-2011, uczęszczających do szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie Białegostoku.
Warunki uczestnictwa w warsztatach:
- Posiadanie własnego laptopa z kartą sieciową Wi-Fi.
- Podstawowa znajomość obsługi komputera (nawigacja, instalowanie oprogramowania, przeglądanie internetu).
- W przypadku rezygnacji z uczestnictwa lub nieobecności Uczestnika na więcej niż trzech spotkaniach warsztatowych, Organizator zastrzega sobie prawo nałożenia na Opiekuna kary pieniężnej w wysokości 500 zł (więcej informacji w Regulaminie).
Koszt udziału to tylko 10 zł.
Przed zakupem prosimy o zapoznanie się z Regulaminem:
HARMONOGRAM
TechCraft – Moduł 1: Tworzenie grafik przy wsparciu AI
| DATA SPOTKANIA | GODZINA |
|---|---|
| 05.10.2024 | 09:00-13:00 |
| 06.10.2024 | 09:00-13:00 |
| 12.10.2024 | 14:00-18:00 |
| 13.10.2024 | 14:00-18:00 |
Program warsztatów
1) Podstawy grafiki komputerowej. Narzędzia projektowe:
- Narzędzia projektowe: wprowadzenie do Canvy.
- Zasady UI/UX w projektowaniu.
- Omówienie możliwości projektowych: grafika rastrowa i wektorowa, typografia itd.
- Zadanie podsumowujące: mockup zawierający baner reklamowy/grafikę na media społecznościowe.
2) Wykorzystanie narzędzi do tworzenia grafiki wspomaganej przez AI.
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji i zasad jej działania.
- Co to są prompty i jak je tworzyć?
- Użycie modułu AI w narzędziu Canva do generowania projektów graficznych.
- Zadanie podsumowujące: stworzenie projektu pełnowymiarowego plakatu/bilboardu przy wykorzystaniu grafik wygenerowanych przez AI.
3) Techniki projektowania i ich praktyczne zastosowania.
- Tworzenie projektów graficznych (np. grafika produktowa) przy użyciu zaawansowanych funkcji Canva: np. warstwy, efekty, animacje itp.
- Projektowanie materiałów marketingowych i identyfikacji wizualnej (np. tworzenie spójnych materiałów marketingowych i elementów identyfikacji wizualnej, np. swojego koła zainteresowań, klubu sportowego itp.).
- Analiza przykładowego, kompleksowego projektu identyfikacji wizualnej dla firmy (np. wizytówki, ulotki, logo itp.).
Miejsce: Sala konferencyjna IT 0.17a, Białostocki Park Naukowo-Technologiczny, ul. Żurawia 71, Białystok.
Organizator: Białostocki Park Naukowo-Technologiczny