CodeCraft: programowanie od podstaw (grupa B) – 3 moduł pilotażowego projektu „TechCraft: odkrywaj, twórz, innowuj”. Są to warsztaty w formule stacjonarnej, skierowane do młodzieży w wieku 13-17 lat, która jest na początku swojej przygody z programowaniem.
Ten moduł zapewnia solidne fundamenty w jednym z najpopularniejszych języków programowania – Python, kładąc nacisk na logiczne myślenie i rozwiązywanie problemów, co jest niezwykle cenne w każdym aspekcie nauki i przyszłej pracy zawodowej.
Co zyskają uczestnicy?
- Poznają podstawy najpopularniejszego języka programowania – Python.
- Zdobędą nowoczesne umiejętności technologiczne, ale także zwiększą swoje szanse na rynku pracy w przyszłości.
- Nawiążą kontakty z rówieśnikami o podobnych zainteresowaniach oraz z profesjonalistami z branży, co może stać się inspiracją do dalszego rozwoju i pogłębiania wiedzy.
- Zajęcia odbywają się w 15-osobowej grupie, co umożliwia indywidualne podejście, większe zaangażowanie, skuteczniejsze nauczanie oraz lepszą interakcję i integrację między uczestnikami.
Uwaga! Jeden uczestnik może zapisać się tylko na jeden wybrany moduł.
Projekt TechCraft skierowany jest do uczniów urodzonych w latach 2007-2011, uczęszczających do szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie Białegostoku.
Warunki uczestnictwa w warsztatach:
- Posiadanie własnego laptopa z kartą sieciową Wi-Fi.
- Podstawowa znajomość języka angielskiego (materiały szkoleniowe i dokumentacja mogą być w języku angielskim).
- Podstawowa znajomość obsługi komputera.
- W przypadku rezygnacji z uczestnictwa lub nieobecności Uczestnika w więcej niż jednym dniu zajęć warsztatowych, Organizator zastrzega sobie prawo nałożenia na Opiekuna kary pieniężnej w wysokości 500 zł (więcej informacji w Regulaminie).
Koszt udziału to tylko 10 zł.
Przed zakupem prosimy o zapoznanie się z Regulaminem.
HARMONOGRAM
Moduł 3 – CodeCraft: programowanie od podstaw (grupa B)
| DATA SPOTKANIA | GODZINA |
|---|---|
| 05.10.2024 | 14:00-18:00 |
| 06.10.2024 | 14:00-18:00 |
| 12.10.2024 | 09:00-13:00 |
| 13.10.2024 | 09:00-13:00 |
Program warsztatów
1) Wprowadzenie do podstawowych koncepcji i zasad programowania.
- Historia programowania i jego podstawowe koncepcje.
- Pierwsze kroki w Pythonie: instalacja, zmienne, typy danych, operatory, instrukcje warunkowe, pętle.
- Funkcje, moduły i jak korzystać z bibliotek. Praca z danymi: listy, krótki, słowniki, ciągi tekstowe.
- Zadanie podsumowujące: prosty program w Pythonie do operacji matematycznych i manipulacji danymi.
2) Zastosowanie w praktyce przez tworzenie prostych programów w jednym z języków programowania.
- Algorytmy i złożoność obliczeniowa.
- Algorytm Dijkstry: znajdowanie najkrótszej ścieżki w grafie.
- Pseudokod i projektowanie własnego algorytmu.
- Implementacja własnego algorytmu.
- Zadanie podsumowujące: implementacja algorytmu Dijkstry.
3) Ćwiczenia praktyczne w pisaniu kodu i rozwiązywaniu prostych problemów.
- Metodyka rozwiązywania problemów programistycznych.
- Ćwiczenia kodowania: rozwiązywanie zadanych problemów.
- Zadanie podsumowujące: implementacja prostej gry (np. „Statki”).
Miejsce: Sala konferencyjna IT 0.17b, Białostocki Park Naukowo-Technologiczny, ul. Żurawia 71, Białystok.
Organizator: Białostocki Park Naukowo-Technologiczny