22 sierpnia 2025
Administrator Dev
Aktualności

W ramach 2. cyklu inkubacji w Hub of Talents 3 startup Crellavo rozwijał nowoczesne narzędzie do edukacji emocjonalnej – „Wyjście z Cienia”. To innowacyjna gra, która wspiera rozwój inteligencji emocjonalnej u dzieci, młodzieży i całych rodzin – w domu, szkole i gabinecie terapeutycznym.

Produkt łączy psychologię, grywalizację i storytelling. Gracze wyruszają w podróż przez symboliczne Krainy, gdzie spotykają Cienie reprezentujące lęk, złość, wstyd czy smutek. Każdy z tych Cieni to nie przeciwnik, lecz emocja, z którą warto się zaprzyjaźnić i nauczyć się ją rozumieć. Dzięki narracyjnej strukturze i zaangażowaniu graczy w fabularną rozgrywkę gra staje się narzędziem, które pomaga w rozpoznawaniu i nazywaniu trudnych emocji – bez presji, za to z ogromną dawką refleksji i empatii.

Crellavo rozwija zarówno planszową, jak i webową wersję gry. Obie formy wspierają budowanie kompetencji społecznych, empatii i bezpiecznej komunikacji. Trójwymiarowe figurki Cieni, interaktywne zadania, a przede wszystkim – mądra, przemyślana narracja na czele z Przewodnikiem – sprawiają, że gra doskonale sprawdza się w domu, szkole, poradni czy gabinecie terapeutycznym.  

Za tym projektem stoi Paulina Marczuk, która wierzy, że świadome przeżywanie emocji to nie tylko kompetencja – to fundament zdrowych relacji i silnych osobowości.  


„Wyjście z Cienia” to gra edukacyjna, który ma na celu wzmocnienie świadomości emocjonalnej dzieci, młodzieży oraz ich rodzin. Wierzę, że może to być ważny krok w budowaniu silniejszych, bardziej otwartych i odpornych na stres młodych ludzi, gotowych stawić czoła wyzwaniom współczesnego świata.


MVP wypracowane w procesie inkubacji

W trakcie procesu inkubacji w Hub of Talents 3 zespół Crellavo stworzył funkcjonalne MVP (Minimum Viable Product) gry „Wyjście z Cienia”, które obejmuje:

  • w pełni działający prototyp gry planszowej z fizycznymi komponentami i oryginalnymi figurkami Cieni, wykonanymi w technologii 3D,
  • testową wersję platformy online www.wyjsciezcienia.online, zawierającą zadania rozwijające kompetencje emocjonalne,
  • zestaw materiałów dydaktycznych wspierających pracę z grą – zarówno w środowisku domowym, jak i w edukacji czy terapii.

MVP zostało poddane pilotażowym testom z udziałem dzieci i młodzieży, które potwierdziły jego atrakcyjność, skuteczność oraz realny wpływ na sposób postrzegania emocji i prowadzenia rozmów o uczuciach.  

Startup nie zwalnia tempa. W kolejnych miesiącach Crellavo planuje:

  • rozbudowę treści i funkcji platformy online,
  • wdrożenie gry w placówkach edukacyjnych i prospołecznych,
  • rozpoczęcie procesu certyfikacji, który umożliwi szerokie wykorzystanie narzędzia w psychologii, terapii i edukacji formalnej.

– Naszym celem jest stworzenie kompleksowego systemu, który w nowoczesny sposób uczy, jak radzić sobie z emocjami – zarówno dzieci, jak i dorosłych. Chcemy, aby „Wyjście z Cienia” stało się stałym elementem wyposażenia szkół, świetlic i gabinetów terapeutycznych. Ale także – by gościło w domach jako narzędzie budowania relacji i zaufania między pokoleniami. – mówi Paulina Marczuk, CEO Crellavo sp. z o.o

Projekt, który łączy pokolenia

Projekt, który łączy pokolenia

Uniwersalność zastosowania, hybrydowy model (gra + platforma + materiały dydaktyczne) oraz społeczne oddziaływanie – to cechy, które wyróżniają Crellavo na tle innych rozwiązań edtechowych. To projekt, który łączy pokolenia i odpowiada na jedno z najważniejszych wyzwań naszych czasów: jak rozmawiać o emocjach w sposób mądry, bezpieczny i skuteczny.    

Testuj: www.wyjsciezcienia.online

Projekt Platforma startowa dla nowych pomysłów – Hub of Talents 3 współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Priorytet FEPW.01 Przedsiębiorczość i Innowacje. Działanie FEPW.01.01 Platformy startowe dla nowych pomysłów. Komponent I Inkubacja – rozwój nowego pomysłu biznesowego.